Tuesday, July 1, 2008

cahaya dari buku


Alhamdulillah, hari ini.. setelah berhari2... bertahun2... blog yang telah wujud sekian lama dapat diaktifkan semula dengan misi baru, visi baru, dan objektif yang baru. Semoga ALLAH menetapkan hati2 kita untuk terus istiqamah di jalan ini.. jalan yang bukan mudah untuk dilalui, bukan juga jalan yang ditaburi dengan mawar indah berseri, tapi jalan yang penuh ranjau dan duri.
Kerana Allah telah berfirman yang bermaksud,
"apakah manusia mengira mereka akan dibiarkan saja hanya dengan mengatakan, 'kami telah beriman'sedangkan mereka tidak diuji" (Al-Ankabut:2). Dan sesungguhnya Allah bersama orang2 yang sabar.

Rasulullah saw ada berpesan, " sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat"

Sampaikanlah..walaupun ia pahit untuk ditelan, sakit untuk ditahan. Tapi Allah telah menjanjikan suatu kemanisan yang sukar digambarkan diakhir perjuangan. Bagi menyahut seruan inilah.. akhirnya blog ini dibina agar ilmu yang ada dapat kita kongsi bersama. Dapat juga kita kongsikan buku2 ilmiah yang telah dibaca untuk dipaparkan di sini dengan harapan kebaikan yang ada dalam buku2 tersebut dapat dijadikan panduan dalam menelusuri hari2 yang mendatang.


"redha Allah yang ku cari"

No comments: